Friday, October 31, 2008

jom tgk gajah...yahuuuu






hanzalah g tempat perlindungan gajah kt lanchang, cik nie bwk hanzalah g sana ngan pakcik n cik su..ummi x g sbb masa nih ummi dlm pantang..hehe..bdk2 kt blakang hanzalah tuh kawn baru yg dia jumpa kt sana laa kot..hehe..hanzalah kn friendly sesangat..sama mcm ummi dia..huhu
suka sgt hanzalah dpt tgk gajah byk2..hanzalah mmg suka sgt gajah..kalu ummi surf internet asyik suh bukak gmbar gajah je..abi kena beli sekor gajah nih bg present kt hanzalah..hahahaa

hanzalah ngan buku n kolam






gmbar2 hanzalah yg nih seme ummi jumpa dlm camera abi..abi laa yg snap nih..hehe..anak x pakai baju dia snap jugok..huhu..hanzalah dok baca buku dia laa tuh..buku nih abi beli satu set lebih kurang dekat 3k rege dia..kalu hanzalah x jadi engineer jugak mcm abi x tau laa ummi..dh beli buku ngalah kan org blajar kt u..hehehe..
gmbar dlm kolam tuh masa baru2 beli kolam tuh..ummi n abi g giant beli kolam tuh kt dia..sbb nya hanzalah asyik nk g mndi umah jiran sebelah mndi kolam anak dia..ummi pon ajak laa abi g beli..kolam nih pon hanzalah suka mndi masa mula2 beli je pas tuh jarang2 dh dia masuk dlm kolam nih..kalu sepupu2 dia dtg baru laa guna blk kolam tuh..

office hour abi..



gmbar nih abi yg suh ummi tempek dlm blog ni..hehe..nk glemer laa tuh..huhu..abi kata dia saja snap gmbr kt opis nih sbb nk suh ummi letak dlm blog..klakor plk ummi rasa..sbb biasa nya abi malu sgt kalu ummi nk tempek gmbar dia dlm blog..nih gmbar abi kt kabin petronas..baru lagi kot gmbar nih sbb abi pon baru je masuk projek nihh..

Thursday, October 23, 2008

comey nyer pakai tudung



hehe..cik nie yg tangkap gmbar nih..masa nih kt umah tok ma..comey je kn hanzalah pakai tudung n purdah arab tuh..hehe..masa nih hanzalah kecik lagi..ummi jumpa gmbar nih so ummi tempek je laa kt sini..anyway, u're sooooo sweeetttt bebehhhhh...

welcome as-syaima nisrina





jeng jeng jeng..ni pix my daughter..as-syaima nisrina bt hafizul izzi..hehee..syukur alhamdulillah lps allah bg ummi bby boy aitu nih allah bg ummi bby gurl laa plakk..
as-syaima lahir kt pusat perubatan kohilal, taman melawati..abby abadi pon bersalin kt sini jgk tau..hehe..as-syaima lahir 18hb julai 2008 kul 10:33 am n berat as-syaima 2.4kg je..kecik sgt ummi tgk dia masa tuh..
nih gmbar2 dia masa mula2 lahir..kalu x silap ummi gmbar2 nih cik nie yg snap guna tpon dia sbb masa ummi bersalin tuh cik nie pon ada jugak kt sana..hehe

my dearest suzy

nih kawan ummi..azlin suzilah..ummi saja letak pix dia suh dia rasa glemer skit..huhu..ummi x ingat nk tanya suzy kt mana dia tangkap gmbar nih..tp yg ummi tau dorang seme pakai baju raya..hehe..may u'r happiness till the end suzy..

Wednesday, October 22, 2008

kak ngah (amirah balqis)







nih anak along ummi yg no 2..amirah balqis..ummi tempek pix kak ngah ni sbb hanzalah suka sgt kt kak ngah nih..skit2 kak ngah, skit2 kak ngah..asyik ajak ummi g umah kak ngah je..dlm ramai2 sepupu hanzalah yang nih sorang je yg rajin layan hanzalah..hehe



kete abi accident

accident nih masa ummi n abi nk blk raub smbut raya haji..masa tuh ummi tgh peknen kan hanzalah 4bln..accident nya kt tmn melati ampang..kete depan kete abi brek mengejut pastuh bila abi brek jugak kete blakang langgar kete abi nih..huhu..terkejut jgk ummi masa tuh..yer laa owang tgh peknen kn..abi plakk terkejut sbb masa nih baru 3bln pakai kete baru dh accident laa plakk..hehe

anak abi dah besar laaa..


hanzalah dh besar..hehe..n dh blh masuk geng abi..bkn main lagi dia ek..




balik kelantan..




nih gmbar masa blk kelantan cik na kawen..hanzalah 1st time pakai baju melayu masa nih..hehe..chubby aje muka nya kn..hehe..n pix yg kt dlm kete tuh nk g umah tok mek abi kt pasir mas..






zoo lagiiiii...???


nih time hanzalah g zoo kl ngan cik nie dia..masa nih hanzalah dh setahun lebih tp cik nie tolak hanzalah ngan basikal sbb hanzalah x nk jalan..lgpon tolak ngan basikal laa senang..zoo kl tuh kn besar..so terang je mata hanzalah tgk binatang2 tuh..
ummi x g masa ni sbb ummi n abi kuar 3h..hehe

jom pegi zoo..

ummi n abi bwk hanzalah g zoo kt air keroh..hanzlah x leh jalan lagi masa nih..so abi laa yg kena dukung..ummi suh abi tolak ngan stroller tp abi x nak..abi kata kalu tolak pakai stroller nnti hanzalah rasa x seronok sbb nmpak binatang jauh2 je..so abi kata baik abi dukung senang..senang ke?..hehe..



anak manja abi nih..

nih plak ummi tempek pix abi n hanzalah masa hanzalah x leh jalan lagi..anak manja abi nih tau..





























doa isteri solehah..

Ya Allah..
Sekiranya suami ku ini adalah pilihan Mu di Arash, Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya,
Sekiranya suami ku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu, Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya,
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu, Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya,
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di DuniaMu,
Peliharalah tingkah lakuku serta kata-kataku dari menyakitkan perasaannya, Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati olehMu,
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya,

Tetapi Ya Allah..
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang,
Kau tunjukkanlan aku jalan yang terbaik untuk aku harugi segala dugaanMu,
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu,
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya,
Sekiranya suami ku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan,
Kurniakanlah aku kekuatanMu untuk aku memperbetulkan keadaannya,
Sekiranya suami ku menyintai kesesatan,
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena.

Ya Allah...
Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku,
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku,
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan,
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai,
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri,
Kau hukumlah aku di dunia tetapi bukan di akhiratMu, Sekiranya aku ingkar dan derhaka, Berilah aku petunjukkan ke arah rahmatMu..

Ya Allah sesungguhnya... ..
Aku lemah tanpa petunjukMu,
Aku buta tanpa bimbinganMu,
Aku cacat tanpa hidayahMu,
Aku hina tanpa RahmatMu.

Ya Allah...
Kuatkan hati dan semangatku,
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu,
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami,
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMu,
Bimbinglah aku menjadi isteri Solehah
Hanya padaMu Ya Allah ku pohon segala harapan,
Kerana aku pasrah dengan dugaanMu,
Kerana aku sedar hinanya aku,
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru,
Kerana aku leka dengan keindahan duniaMu,
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaranMu,
Kerana pendek akal ku mengharungi ujianMu.

Ya Allah Ya Tuhanku...
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati,
Isteri yang dikasihi,
Isteri yang solehah,
Isteri yang sentiasa dihati suamiku..

Amin Ya Rabbi Allamin..

working working working..

abi kt opis ppm ( petronas penapisan melaka )..
ummi saje letak pix abi nih..ummi pon x penah tanya abi bila n naper abi snap gmbar kt opis..hehe..sbb ummi dh jumpa so ummi tempek sajaaa laaa..owang kata memeriah kan lagi blog..konoin nya..

selamat cukur rambut

masa nih hanzalah tertido kepenatan sbb baru lps kena cukur rambut ngan abi..hehe..ummi pon penat pegang hanzalah sbb lama noo abi cukur rambut..abi cakap dia x der experience lagi cukur rambut bby..abi kan baru 1st time jd ayah..hehe..its ok abi..yg penting rmbut hanzalah dh kita cukur kan kasi gojenggg...hehe..
Nabi SAW bersabda: ""Tiap-tiap anak itu tergadai dengan akikahnya yang disembelih untuk dia ketika hari ketujuh dan dicukur, lalu diberi nama." (Riwayat Ahmad dan disahkan oleh Turmudzi)
tok ma suh ummi pakai kan hanzalah topi sbb tok ma kata sejuk kepala hanzalah tuh..ummi pon tempek jgk bedak sejuk atas kepala hanzalah tuh biar x rasa gatal sgt..mcm2 ummi pong..hehe

welcome hanzalah ilhamy bin hafizul izzi



ummi intro blog ummi ni ngan pix hanzalah masa mula2 lahir...bagi penghormatan kt abang laa bukak citer..hehe..

hanzalah lahir kt husm kubang kerian..kul 12:41 am n berat hanzalah 2.6 jer..ummi pong kecik anak yg lahir pon tiut2 laa..hehe

pix nih abi snap masa hanzalah baru kuar dari labour room..tgh sedap tdo nih..baru kuar dari pewot ummi kann..n dpt tgk bumi milik ALLAH SWT..hehe..

syukur alhamdulillah seme nya selamat..ummi pon x sakit sgt masa tunggu nk bersalin kan hanzalah..abi ada teman ummi kt dlm labour room..n abi sempat baca surah yassin kt ummi sebanyak 17 kali..tima kasih sayamm..huhu..

terima kasih ya allah sebab semuanya selamat..ummi selamat lahir kan semua nya atas pertolongan allah swt..alhamdulillah..
ummi leh jalan laju je masa nk g toilet smpai ada kakak kt dlm wad tuh tanya x der jahit ker..hehee..mula2bersalin mana ummi tau x leh jalan laju2..kalu ummi tau mmg ummi jalan slow2 laa..masa tuh mmg x rasa sakit..lps tuh tuhan je laa yg tau betapa sakit nya..hehe..nangis sokmo ummi masa awal2 tuh..ober je kn..